PORZĄDEK OBRAD OD 22.12.2021 do 29,12.2021
1. Wstęp - wprowadzenie do obrad.
Ze względu na panującą od dwóch lat pandemię odkładano przeprowadzenie zgodnie ze statutem Zebranie Sprawozdawczo Wyborcze. Pandemia trwa i dalsze odkładanie jest niemożliwe gdyż wraz ze zbliżającym się końcem roku , konieczne jest podjęcie decyzji w kilku bardzo ważnych sprawach. Walne zebranie jest ostatecznie możliwe tylko w formie elektronicznej i zostaje podzielone na dwie części. Dlaczego na dwie częsci? W zaistniałej sytuacji może nie dojść do części II - wyborczej gdyż wcześniej przegłosowane wnioski wykluczą część związaną z procedurą wyborczą.
2.Przyjęcie regulaminu obrad.
Uwagi dotyczące treści zawartych w pkt. 6 C oraz własne opinie prosimy kierować drogą e mail: bilardiks@op.pl .Równocześnie prosimy o kierowanie własnych opini dotyczących działalności sportowej klubu.
3.Wybór przewodniczącego zebrania.
Procedurę wyborczą przeprowadzi Andrzej Grzyb
4.Przyjęcie porzadku obrad.
Pierwsza część obrad obejmie pkt 1- 6C.
5.Dyskusja nad statutem.
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
6.Powołanie komisji obrad:
a) mandatowo skrutacyja,
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
b)wyborcza,
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
c)uchwał i wniosków.
d) głosowanie na propzycjami uchwał zgłoszonych w pkt.6 C oraz osoby uprawnione do głosowania,
e) osoby uprawnione do głoswania:
- osoby posiadające licencję PZBiL z rejestracją na klub IKS Tarnów,
- Rodzice osób niepełnoletnich spełniający rejstracyjny w PZBiL.
Lista osób uprawnionych: Banek Wojciech , Banek Celina,Bąk Ewa, Bąk Tomasz, Czerwony Sebastian, Czerwony Mirosław, Domagała Miłosz, Gosk Wojciech, Grzyb Andrzej, Gębala Marcin, Król Bartek -( rodzice), Kukuś Leon, Kukuś Maciej, Kantor Radosław, Miś Arkadiusz, Nowak Jacek,Swadźba Adam, Swadźba Witold, Świerczek Kornelia - ( rodzice)
Aby był sens kontynuowania działalności MUKS IKS Tarnów należy zapoznać członków klubu z tematami , (problemami), które wpłyną na głosowanie , za lub przeciw kontynułowaniu działalności klubu.
I Zabezpieczenie środków finansowych na działalność sportową:
1. Od 30 lat instytucje miejskie nieprzychylnie odnosiły się do wniosków o dotacje lub oferowały kwoty , (szczerze mówiąc przybliżone do żartu).
2. Klub może być prowadzony jako Stowarzyszenie zarejestrowane w Urzędzie Miasta lub w ramach działalności gospodarczej.
3.W obu przypadkach nie ma różnicy czy składki członkowskie lub środki ze sponsoringu wpłyną do MUKS czy do PUH IKS pod warunkiem że powołamy Radę Patronacką kontynuującą wydatki.
4.Układ z klubem statutowym MUKS staje się aktualnie mniej korzystny gdyż:
- Rada Miasta chce opodatkować wszystkie wpływy do klubu specjalnym podatkiem ( artykuł w TEMI).
- Przy organizacji MUKS od 1.01.2022 wszyscy członkowie Zarządu, Komisji Rewizyjnej , i innych komisji statutowych będą musieli opłacać składkę zdrowotną.
- W tym roku klub został obciążony przez Urząd Miasta po raz pierwszy podatkiem od nieruchomości na kwotę 4000.00 zł.
Biorąc pod uwagę powyższe , wnioskuję o:
WNIOSEK 1: Rozwiązać z dniem 31.12.2021 klub MUKS IKS Tarnów zgodnie ze statutem. Do formalnego rozwiązania zobowiązany jest przewodniczący zebrania.
Zgodnie z wnioskiem nr.1 każdy z zawodników który w latach ubiegłych posiada licencję klubu MUKS IKS staje się zawodnikiem wolnym i może zgłosić akces do dowolnego klubu nieodpłatnie w tym do klubu IKS Tarnów.
WNIOSEK 2: Wycofanie drużyny MUKS IKS Tarnów z rozgrywek ligowych.
Uzasadnienie: Skład kadry zawodowej.
1. Po odejściu Bartka Króla pozostało 4 zawodników prezentujących poziom sportowy upoważniający do gry w Eksraklasie . W. Banek, W Gosk, A. Swdźba i wypożyczony T. Bąk. Ten skład nie daje większych szns na utrzymanie . Niedyspozycja jednego z w/w całkowicie przekreśla możliwość wyrównanej rywalizacji.
2.W Ekstraklasie gra się trzy deble . Już w I lidze deble były najsłabszym elementem drużyny. Indywidualnie zawodnicy zdobyli 18 pkt. a deble 6 pkt. Słabość debli wynika z braku praktycznej możliwości treningów z racji miejsca zamieszkania, czasu na trening różny dla zawodników ( szkoła , zmianowy system pracy).
3. Koszty uczestnictwa w Ekstraklasie: Trzy zjazdy 3 dniowe .Koszty hotelu, diety, transport, regulaminowe ubiory, przerastają aktualnie możliwości klubu. Brak dochodów w pandemii ( zamknięcie klubu na 9 miesięcy) oraz drastyczny spadek zainteresowania przez klientów grą w bilard , nie pozwala na finansowanie uczestnictwa w rozgrywkach Ekstraklasy , z góry skazanych na niepowodzenie.
4.Osiągnęliśmy wyniki sportowe przerastające aktualne możliwości finansowe ale również sportowe. Obiektywnie oceniając wyniki sportowe osiągnięte przez drużynę przerastają reprezentowany przez nich poziom sportowy . Dalej tak się nie uda.
5. Mecze Ektraklasy są transmitowane przez stacje telewizyjne sport-club. Uważam że jest duże prawdopodobieństwo że wyniki rywalizacji nie były by najlepszą reklamą klubu.
6. Rywalizacja w Ekstraklasie wymaga utrzymania formy zawodników cały czas na najwyższym poziomie. Jest niemożliwy w sytuacji naszego klubu aby każdy z zawodników odbywał 3-4 treningi tygodniowo i w sobotnio - niedzielny wekend uczestniczył w turniejach dobrej rangi.Udział w finale Mistrzostw Polski jest tego potwierdzeniem.
7. Trudno też uczestniczyć w formie rozgrywek tak zwanych deblowych których nie akceptuje klub ani zawodnicy. Dodatkowo szkoleniowy aspekt takich rozgrywek jest wątpliwy.
WNIOSEK 3:Biorąc pod uwagę koszty uczestnictwa w rozgrywkach I ligi które ciągle rosną. Stan obecny.
licencja klubu 600 zł
Karty prawa do gry 5+160 --800 zł
Opłata w rozgrywkach 800 zł
Opłata sędziego 1800 zł
Nagrody za wyniki sportowe 2800 zł
Noclegi 600 zł
Diety 800 zł
Razem --8100 zł Dodatkowo koszty transportu : ( Kętrzyn , Gdańsk , Bydgoszcz, Tomaszów Maz. Lublin, Warszawa,ew.. Łódź, Kraków, Jaworzno to kolejne w przybliżeniu 3000-4000.
Biorąc powyższe wnioskuję aby przy niepewnym składzie drużyny całkowicie zrezygnowć z udziału w rozgrywkach I ligi a środki przeznaczyć na zorganizowanie w klubie turniejów dobrze obsadzonych przez dobrych zawodników w miarę w z wysokimi nagrodami. Zawodnicy w zamian za rozgrywki ligowe mogli by startować w turniejach:
1. Zorganizowanych przez klub .
a) wewnętrznych - Mistrzostwa klubu we wszystkich odmianach,
b) otwartych - jako Otwarte Mistrzostwa klubu z pulą nagród 1000-1500 zł,
c)eliminacje do Mistrzostw Polski Amatorów,
d) klubowe ligi we wszystkich odmianach.
2. Zorganizowanych przez PZBiL :
- Pol Tour ,
- Mistrzostwa Polski Mężczyzn,
- Mistrzostwa Polski Juniorów,
- Junior Tour
3. Udział w turniejach zorganizowanych przez inne kluby : Rzeszów , Dębica, Kraków, Kielce
8.Sprawozdanie z działalności klubu:
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
a)finansowe,
b)osiągnięcia organizacyjno- sportowe sekcji i wychowanków klubu
- bilarda,
- siatkówki
- piłki nożej,
w latach 1991-2018 oraz 2018-2021
c)wychowankowie klubu,
d)zasady tworzenia budżetu.
9.Propozycje działania klubu w 2022 roku zawarte w pkt.6 C
10.Majątek klubu
11.Propozycje do składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
12.Dyskusja przeniesino do pkt 6 C.
13 Wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
14.Uchwała Walnego Zgromadzenia.
Zostanie podjęta po zebraniu opini osób uprawnionych do głosowania ( członków klubu).
15.Ukonstytuowanie się Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
Aktualne gdy dojdzie do II częći obrad.
16. Zakończenie obrad.
|